Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.

3/07/2009

ΚΟΛΙΓΑ ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ

Προβολή εικόνας πλήρους μεγέθουςΠριν 99 χρόνια στις 6 Μαρτίου 1910 η εξέγερση των κολίγων (ακτημόνων αγροτών του Θεσσαλικού κάμπου) έγινε η θρυαλλίδα που έβγαλε στην επιφάνεια ένα τεράστιο πρόβλημα που υπέβοσκε από την αρχή της σύστασης του νεοελληνικού κράτους.
Καλή η ανεξαρτησία και η λεύτερη πατρίδα, τίποτα όμως δεν μπορεί να πάει μπροστά αν δεν λειτουργήσουνε παράλληλα οι οργανωμένοι θεσμοί της πολιτείας και δεν υπάρξει ταυτόχρονα κι ένα κοινωνικό συμβόλαιο που όχι μόνο να περιγράφει τα πάσης φύσεως δικαιώματα του πολίτη (ατομικά, πολιτικά, επαγγελματικά) αλλά και να τα κατοχυρώνει.
Μ’ αυτή την έννοια ο αγροτικός ξεσηκωμός του Κιλελέρ, κατά την γνώμη μου έχει ισοδύναμη αξία με τον ξεσηκωμό του 21, γιατί αν η επανάσταση του 19ου αιώνα έγινε η αιτία απαλλαγής από τον Οθωμανικό ζυγό, η δεύτερη στάθηκε η αφορμή ν’ αρχίσουμε επιτέλους να μιλάμε για πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα στην κακοπαθημένη πατρίδα μας.
Γιατί η επέτειος του Κιλελέρ δεν τιμάται με τον τρόπο που αρμόζει στο μέγεθος και την εθνική σημασία της, μην ρωτάτε εμένα.


Προβολή εικόνας πλήρους μεγέθουςΔεν ξέρω για ποιο λόγο, ότι συμβολίζει η εμβληματική φυσιογνωμία του Μαρίνου Αντύπα δεν διδάσκεται στα ελληνόπουλα που φοιτούν στα σχολεία της χώρας με τρόπο αντάξιο στον πρωτεργάτη αγωνιστή, που δολοφονήθηκε μαχόμενος όχι μόνο για τα αγροτικά αλλά για τα συνολικά κοινωνικά δικαιώματα των Ελλήνων σε μια εποχή που δεν υπήρχανε, παρά μόνο τσιφλικάδες και κολίγοι.
Έχοντας μεγαλώσει γενιές και γενιές με μια αντίληψη περί ιστορίας ιδεοληπτική καταθλιπτική και απροσχημάτιστα προσχηματική ώστε ν’ ανταποκρίνεται χωρίς την παραμικρή κριτική ανάλυση στις ιστορικές βεβαιότητες που έχουμε υιοθετήσει, δεν είναι ν’ απορείς που θάψαμε το γεγονός ότι το ελληνικό κράτος κατάργησε ετσιθελικά όσα δικαιώματα κατοχύρωνε το οθωμανικό δίκαιο στους ακτήμονες καλλιεργητές προς όφελος της ‘’επιχειρηματικότητας’’ και της προσέλκυσης νέων επενδύσεων.
Η αφορμή που έβαλε σπίθα στα επεισόδια που οδήγησαν στο θάνατο δυο κολίγους, ήταν ανάμεσα στ’ άλλα η απαίτηση των πάμπτωχων εκείνων ανθρώπων να ταξιδέψουν δωρεάν στη Λάρισα με το τραίνο προκειμένου να πάρουν μέρος στο αγροτικό συλλαλητήριο.
Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά το γεγονός, ο αυτοπροσδιορισμός τους σαν ‘’λευκών σκλάβων’’ είναι ενδεικτικός της κατάστασης που είχαν περιέλθει, χαρακτηριστικός της επίγνωσης του κοινωνικού τους περίγυρου (μαύροι σκλάβοι) και των επιτευγμάτων των νεοφιλελεύθερων πολιτικών επιλογών (100 χρόνια πριν) που μας οδήγησε η ‘’εκσυγχρονιστική’’ πολιτική του Χαρίλαου Τρικούπη.


Προβολή εικόνας πλήρους μεγέθουςΠροβολή εικόνας πλήρους μεγέθους

Η ιστορική φράση του ίδιου του Τρικούπη ‘’δυστυχώς επτωχεύσαμεν’’ είναι ενδεικτική της αποτελεσματικότητας συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών.
Μπορεί ο μακαρίτης ο Μαρξ να έλεγε πως η ιστορία επαναλαμβάνεται είτε σαν φάρσα είτε σαν τραγωδία, αλλά αυτό δεν έχει την παραμικρή σχέση με ότι γίνεται σήμερα (100 χρόνια μετά) που το ελληνικό κράτος με ‘’μεταρρυθμίσεις’’, ‘’αποκρατικοποιήσεις’’, ‘’προσέλκυση’’ νέων επενδύσεων, ‘’περιορισμό’’ του δημόσιου χρέους, ‘’ευέλικτες’’ μορφές εργασίες, ‘’χαλάρωση’’ των κοινωνικών δικαιωμάτων, και ‘’επιχειρηματικότητα’’ Βατοπεδινού τύπου, προσπαθεί να κάνει την χώρα σαν την ‘’Τρικούπα’’ όπως λέγανε οι παλιότεροι, θεωρώντας την συγκεκριμένη έκφραση συνώνυμη της συνέπειας που προκαλεί η πτώχευση και το μπατιριλίκι.(Δ.Β.)
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Η αναφορά στην συγκεκριμένη επέτειο μου δίνει την ευκαιρία να ξαναθυμηθώ τους μοναδικούς στίχους του Γιάννη Νεγρεπόντη, ντυμένους με την ανατρεπτική μουσική και ερμηνεία του Λουκιανού Κηλαηδόνη από τον ιστορικό δίσκο Μικροαστικά, που περιγράφουν μοναδικά την διαχρονική εξέλιξη του κοινωνικοπολιτικού φτωχομπινεδισμού που μας διακρίνει σαν χώρα και σαν κοινωνία, προκαλώντας οδυνηρές συνέπειες που ανεξοφλήτως πληρώνουμε σαν αποτέλεσμα του μικρομανούς μεγαλοϊδεατισμού που μας διακρίνει.




ΚΟΛΙΓΑ ΓΙΟΣ

Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Πρώτη εκτέλεση: Λουκιανός Κηλαηδόνης

Κολίγα γιος του πάππου μου ο παππούς
κολίγα γιος του πάππου μου ο πατέρας
κι ο παππούς μου κολίγας κι αυτός

Και μονάχα εγώ του πατέρα μου γιος
είχα κλήρο δυο στρέμματα βιος

Η δουλειά στα χωράφια σκληρή
ντελικάτος εγώ μα ξυπνός
τα χωράφια χτυπάω στο σφυρί
και στην πόλη ότι βγει είμαι αστός

Τα λεφτά απ' τα χωράφια μια αρχή
ένας γάμος ως προίκα καλός
μια χαρά πήγε το μαγαζί
είμαι πια ένας αστός σεβαστός

Κολίγα γιος του πάππου μου ο παππούς
κολίγα γιος του πάππου μου ο πατέρας
κι ο παππούς μου κολίγας κι αυτός

Και μονάχα εγώ του πατέρα μου γιος
είμαι πια ένας αστός
είμαι πια καθεστώς

Πετοσφαιρηση.. Βολευ

Το βόλεϊ στον Κόσμο 

1895 
Στην Αμερική, στη πόλη Χολιόκ (Holyoke) της Μασαχουσέτης (Massachusetts), ο Ουίλιαμ Μόργκαν (William G. Morgan) (1870-1942), αθλητής του Ράγκμπι και τότε αθλητικός διευθυντής στη Χ.Α.Ν (Χριστιανική ένωση νέων ανδρών) του Σπίνγκενγκφιλντ (με σημερινή ονομασία κολλέγιο του Σπίνγκφιλντ). και προπονητής καλαθοσφαίρισης, ήθελε να συνθέσει ένα καινούργιο άθλημα. Αυτό που ήθελε ήταν ένα άθλημα το οποίο να μην έχει σωματική επαφή, για την αποφυγή τραυματισμών, να μην είναι πολύ κουραστικό και να είναι αρκετά διασκεδαστικό, ευχάριστο. Επηρεασμένος από το τένις, σύνθεσε το άθλημα της Πετοσφαίρισης, 6 Φεβρουαρίου 1895. Δηλαδή σήκωσε το φιλέ του τένις στο 1,83 μέτρα, πειραματίστηκε με διάφορες μπάλες, οι οποίες όμως δεν τον ικανοποιούσαν. Έτσι αποφάσισε να παραγγείλει στην εταιρία Σπάλντινγκ Κόμπανυ (A.G. Spalding & Bros) να του κατασκευάσει μια μπάλα με διάμετρο 64 έως 69 εκατοστά, βάρος 250 έως 340 γραμμάρια και να είναι δερμάτινη με σαμπρέλα από μέσα. Τοποθέτησε και πέντε παίκτες από τη μια μεριά του φιλέ και πέντε από την άλλη, στόχος τον οποίων ήταν να κρατήσουν τη μπάλα στον αέρα και να την περνάνε από την άλλη μεριά του φιλέ. 

Αυτό που εμπνεύστηκε το ονόμασε μάιονετ ή μαϊντονέτ από τη Γαλλική λέξη «mintonette». Τη σημερινή ονομασία, την πήρε σε αγώνα επίδειξης που διεξήχθη στη ΧΑΝ ένα χρόνο αργότερα το 1896. Ο Δρ. Άλφρεντ Χάλστιν παρατηρώντας ότι η προσπάθεια των παικτών ήταν να κρατηθεί η μπάλα στον αέρα, σκέφτηκε την ονομασία - Volleyball - (χτύπημα στον αέρα). Αυτή του τη σκέψη, την πρότεινε στον Ουίλιαμ Μόργκαν και η πρόταση έγινε δεκτή, οπότε και έχουμε τη σημερινή ονομασία του αθλήματος volleyball και στα ελληνικά Πετοσφαίριση. 

Το βόλεϊ αποκτάει πολλούς φίλους και αθλητές στης ΗΠΑ και εξαπλώθηκε γρήγορα σε ολόκληρο τον κόσμο. Μέχρι το 1913 έχει φτάσει σε Καναδά, Νότιο Αμερική, Κούβα, Πόρτο Ρίκο, Φιλιππίνες, Ουρουγουάη, Κίνα, Ιαπωνία, κλπ Στην Ευρώπη έρχεται το 1907 στη Τσεχοσλοβακία από τον Δρ. Γκραίη (Dr J.H. Gray). 

Σαν νέο άθλημα, παιζόταν σε κάθε χώρα με διαφορετικούς κανονισμούς, αυτό βέβαια δημιουργούσε πολλά προβλήματα στις μεταξύ τους συναντήσεις. Έτσι γεννήθηκε η ανάγκη για ενιαίους κανονισμούς και κάποιο όργανο για να συντονίσει τις διεθνής διοργανώσεις και την περεταίρω ανάπτυξή του. Οι προσπάθειες για την ίδρυση αυτού του οργάνου ξεκίνησαν το 1936, τελικά τον Απρίλιο του 1947 ιδρύεται η Διεθνής Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης F.I.VB (Fédération Internationale de Volleyball) στο Παρίσι. Με συμμετοχή 15 χωρών και πρωτοστάτες την Γαλλία, Πολωνία Τσεχοσλοβακία και ΗΠΑ Άλλες χώρες που συμμετείχαν ήταν Αίγυπτος, Βέλγιο, Βραζιλία, Γιουγκοσλαβία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Ουρουγουάη Πορτογαλία, Ρουμανία. Έπειτα προσχώρησαν, η Σοβιετική Ένωση, Ιαπωνία, Βουλγαρία, Ανατολική Γερμανία, για να φτάσουμε στις μέρες μας να έχει πάνω από 200 κράτη – μέλη. 

Κάθε άθλημα βέβαια έχει και τις αθλητικές του διοργανώσεις. Έτσι και το βόλεϊ από τα πρώτα του κιόλας χρόνια είχε τις δικές του συναντήσεις. 

1948 
Διεξάγεται στη Ρώμη το πρώτο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ανδρών 

Τσεχοσλοβακία 
Γαλλία 
Ιταλία 

1949 
Πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα ανδρών, στη Πράγα και συμμετείχαν δέκα ομάδες. 

Σοβιετική ένωση 
Τσεχοσλοβακία 
Βουλγαρία 

Την ίδια χρονιά και στην ίδια πόλη, Πράγα, διοργανώνεται το πρώτο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυναικών 

Σοβιετική Ένωση 
Τσεχοσλοβακία 
Πολωνία 

1952 
Πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα γυναικών , στη Μόσχα με συμμετοχή οκτώ ομάδων. 

Σοβιετική ένωση 
Πολωνία 
Τσεχοσλοβακία 

1964 
Η Πετοσφαίριση γίνεται ολυμπιακό άθλημα, στο Τόκυο Η κατάταξη στους άνδρες ήταν: 

Σοβιετική Ένωση 
Τσεχοσλοβακία 
Ιαπωνία 
Η κατάταξη στις Γυναίκες ήταν: 

Ιαπωνία 
Σοβιετική Ένωση 
Πολωνία 

Η ιστορία του βόλεϊ στην Ελλάδα 

1922 
Ο αθλητικός σύλλογος του Πανιωνίου φέρνει πρώτος τη Πετοσφαίρισης στην Ελλάδα. Ο γυμναστής κ.Αναστάσιος Λευκαδίτης, ήταν ο πρώτος που δίδαξε το άθλημα του βόλεϊ (στο σύλλογο του Πανελληνίου) . Το πρώτο επίσημο όργανο του βόλεϊ ήταν ο Σ.Ε.Γ.Α.Σ ( Σύνδεσμος Ελληνικών Γυμναστικών Αθλητικών Σωματίων) 

1924-25 
Το πρώτο πρωτάθλημα ανδρών με συμμετοχή ομάδων από την Αθήνα, Πειραιά και περιχώρων. Ομάδες που διακρίθηκαν ο Πανιώνιος Γ.Σ., ο Πανελλήνιος Γ.Σ., ο Εθνικός Γ.Σ. κ.τ.λ. 

1926 
Διοργανώνεται το πρώτο γυναικείο πρωτάθλημα στη Θεσσαλονίκη και το 1927 στην Αθήνα. Ουσιαστικός πρωτεργάτης του γυναικείου βόλεϊ στη βόρεια Ελλάδα ήταν ο κ. Δ. Δάλλας και πρόεδρος του Πανιωνίου Γ.Σ. 

1949 
Η Ελλάδα έγινε μέλος της Παγκόσμιας ομοσπονδίας βόλεϊ 

1952 
Συγκροτήθηκε η πρώτη εθνική ομάδα. Την Άνοιξή του ίδιου χρόνου έδωσε το πρώτο φιλικό αγώνα στο Παρίσι με αντίπαλο τη Γαλλία από την οποία και έχασε 3-1 

1960-61 
Γίνεται το πρώτο πανελλήνιο πρωτάθλημα στην Αθήνα με πρωταθλήτρια ομάδα τον Πανελλήνιο 

1966 
Διοργανώνεται το πρώτο πρωτάθλημα Α Εθνικής, με συμμετοχή ομάδων από όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδος. Νικήτρια ομάδα ήταν ο Παναθηναϊκός 

1970 
Ιδρύεται ή Ελληνική Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης (Ε.Ο.ΠΕ.). Πριν το βόλεϊ ήταν στο Σ.Ε.Γ.Α.Σ. και μετά στην Ελληνική ομοσπονδία αθλοπαιδιών (Ε.Ο.ΑΠ) 

1972 
Διεξάγεται το πρώτο γυναικείο πρωτάθλημα Κέντρου στην Αθήνα με νικήτρια ομάδα τον Παναθηναϊκό 

1975 
Το βόλεϊ εισάγεται σα κανονικό μάθημα στη (Γυμναστική Ακαδημία) τωρινή ονομασία Τ.Ε.Φ.Α.Α.


Volley

Ένας αγώνας αποτελείται από πέντε σετ το πολύ. Καθένα από τα τέσσερα πρώτα σετ ολοκληρώνεται όταν μία ομάδα συγκεντρώσει 25 πόντους, έχοντας διαφορά τουλάχιστον δύο πόντων από την αντίπαλη ομάδα (π.χ. 25-23). Σε περίπτωση ισοπαλίας 24-24, το σετ συνεχίζεται έως ότου μία από τις δύο ομάδες αποκτήσει προβάδισμα δύο πόντων και ανακηρυχθεί νικήτρια του σετ (π.χ. 26-24). 
Το πέμπτο σετ ολοκληρώνεται όταν μία ομάδα συγκεντρώσει 15 πόντους, έχοντας διαφορά τουλάχιστον δύο πόντων από την αντίπαλη ομάδα (π.χ. 15-13). Σε περίπτωση ισοπαλίας 14-14, το σετ συνεχίζεται έως ότου μία από τις δύο ομάδες αποκτήσει προβάδισμα δύο πόντων και ανακηρυχθεί νικήτρια του σετ (π.χ. 16-14). Νικήτρια ομάδα του αγώνα ανακηρύσσεται εκείνη που θα φτάσει πρώτη σε τρία νικηφόρα σετ. 

Ο αγώνας αρχίζει με προσπάθεια για σερβίς, δηλαδή κτύπημα της μπάλας από την ζώνη του σερβίς, στη πίσω άκρη του γηπέδου, με στόχο να περάσει η μπάλα πάνω από τον φιλέ προς την αντίπαλη ομάδα. Κάθε φάση συνεχίζεται μέχρι η μπάλα να «προσγειωθεί» στο έδαφος εντός ή εκτός των ορίων του γηπέδου, ή όταν η αντίπαλη ομάδα αποτύχει να επιστρέψει τη μπάλα με κανονικό τρόπο. 
Κάθε ομάδα επιτρέπεται να έχει μέχρι τρεις επαφές με τη μπάλα, συμπεριλαμβανομένης και της επαφής στην προσπάθεια για μπλοκ, προτού την επιστρέψει προς την αντίπαλη ομάδα. 

Στην πετοσφαίριση, η ομάδα που κερδίζει τη φάση, κερδίζει και πόντο. Εφόσον η ομάδα που δέχεται το σερβίς κερδίζει τη φάση, κερδίζει επίσης και το δικαίωμα για να εκτελέσει σερβίς, και οι παίκτες μετακινούνται μια θέση κατά τη φορά του ρολογιού.

Ο αγώνας διευθύνεται από δύο διαιτητές, με συνεργάτες το σημειωτή και τους επόπτες (2-4, ανάλογα με την κατηγορία του αγώνα). Οι δύο διαιτητές τοποθετούνται ο ένας απέναντι στον άλλον, στη νοητή προέκταση της κεντρικής γραμμής του γηπέδου, και ο πρώτος χρησιμοποιεί μια σκάλα ώστε να βρίσκεται περίπου 50-80 εκατοστά πάνω από το ψηλότερο επίπεδο του φιλέ.

Ο πρώτος διαιτητής διευθύνει τον αγώνα, ο δεύτερος ελέγχει τις παραβάσεις στην περιοχή της ευθύνης του, ο σημειωτής έχει την αποκλειστική ευθύνη να καταγράφει όλες τις ενέργειες στο φύλλο αγώνα, ενώ οι επόπτες γραμμών ελέγχουν την επαφή της μπάλας με το γήπεδο και την τροχιά της μέσα ή έξω από τις κεραίες του φιλέ.

  • Libero: Είναι ένας ειδικά εκπαιδευμένος αμυντικός παίκτης, ο οποίος φοράει διαφορετικού χρώματος στολή από όλη την υπόλοιπη ομάδα. Έχει δικαίωμα να μπει απεριόριστες φορές στον αγώνα, όταν η φάση είναι σε διακοπή και μόνο σε θέση αμυντικού παίκτη, χωρίς την έγκριση των διαιτητών, αντικαθιστώντας κάποιον από τους παίκτες της πίσω μεριάς του γηπέδου. Απαγορεύεται να κάνει σερβίς, να καρφώσει τη μπάλα πάνω από το φιλέ ή να περιστραφεί και να πάρει θέση στη μπροστά ζώνη. Παίζει όμως ζωτικής σημασίας ρόλο στην υποδοχή των σερβίς και στην άμυνα της ομάδας. Σε περίπτωση τραυματισμού του λίμπερο, ο προπονητής με την εξουσιοδότηση του πρώτου διαιτητή, μπορεί να ονομάσει έναν άλλο παίκτη λίμπερο για το υπόλοιπο του αγώνα, ενώ ο αρχικός λίμπερο δεν μπορεί να αγωνιστεί ξανά στον ίδιο αγώνα. 
  • Χρωματιστή μπάλα: Η μπάλα είναι σφαιρική. Αποτελείται από ελαστικό δέρμα ή συνθετικό υλικό, ενώ στο εσωτερικό της έχει μια λαστιχένια σαμπρέλα ή κάτι παρεμφερές. Το χρώμα της μπορεί να είναι είτε ανοικτό, είτε συνδυασμός χρωμάτων. Η περιφέρειά της έχει μήκος 65 έως 67 εκατοστά, το βάρος της είναι 260 έως 280 γραμμάρια και η ατμοσφαιρική της πίεση είναι 0,30 – 0,325 Kg/cm2 (κιλά ανά τετραγωνικό εκατοστό). 
  • Τεχνικές ανάπαυλες: Το τεχνικό τάιμ άουτ, το οποίο διαρκεί ένα λεπτό, είναι παύση του αγώνα που χορηγείται αυτόματα από το σημειωτή του αγώνα μόλις η ομάδα που προηγείται στο σκορ φθάσει τον 8ο και τον 16ο πόντο. 
  • Περιοχή ποινής: Ο παίκτης που αποβάλλεται (δέχεται κόκκινη κάρτα από το διαιτητή στα πλαίσια του πειθαρχικού ελέγχου) για το υπόλοιπο του σετ, πρέπει να καθίσει στη συγκεκριμένη περιοχή, για να ελέγχεται η συμπεριφορά του για το υπόλοιπο του σετ.

    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Υποκατηγορίες

    Αυτή η κατηγορία έχει τις ακόλουθες 2 υποκατηγορίες, από 2 συνολικά.

    Ε

3/06/2009

Τα τμηματα εκτος ποδοσφαιρου παραπεουν!!! Ξυπνατε!!!

Αδέλφια καλησπέρα
Την Κυριακή το απόγευμα στης 18¨00 η ομάδα μπάσκετ του συλλόγου δίνει μάχη ζωής και θανάτου
με αντίπαλο τον Μίλωνα. Μόνο η νίκη υπάρχει για μας ,γιατί σε ενδεχόμενη ήττα σφραγίζουμε και
τα εισητήρια καθόδου για την παρακάτω κατηγορία. Θέλω να πιστεύω ότι και ο κόσμος αλλά και
πολύ περισσότερο οι παίχτες θα  καταλάβουνε την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ομάδα.
Ολοι μαζί για τη νίκη.
Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε και το final four του κυπέλλου της ΕΣΚΑΝΑ στο κλειστό του
ΕΑΚ Κορυδαλλού. Τροπαιούχος ήταν η ομάδα του Εθνικού Πειραιά όπου προπονητής του ήταν
ένας παλιός φίλος ο Κώστας ο Κλιγκόπουλος, όπου πέρσυ ήταν προπονητής μας και είχε συμβάλει
και αυτός στην άνοδο μας στην Γ' εθνική. Συνχαρητήρια και πάλι Κώστα.
Η ομάδα του γυναικείου βόλλευ έχασε μεσοβδόμαδα από την ομάδα τρένο του Θρίαμβου με 0-3. Απλά
έχουν απομείνει 4 αγωνιστικές και η ομάδα έχει σωθεί σχεδόν μαθηματικά. Τίποτα περισσότερο.
Αντίθετα οι παγκορασίδες του συλλόγου μετά τη νίκη τους με 3-0 επί του Μελά Αγ.Ελευθερίου και με
απολογισμό μέχρι στιγμής με 5-1 νίκες είναι ουσιαστικά με το ένα πόδι στην επόμενη φάση.Το μόνο καλό.
Στο γυναικείο μπάσκετ για το κύπελλο της ΕΣΚΑΝΑ η ομάδα μας δυστυχώς γνώρισε τη συντριβή από την
ομάδα των Κυρίαρχων με σκορ 69-36.
Και στο μπάσκετ της κατηγορίας παίδων όμως τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα .Γνωρίσαμε και εκεί την ήττα
από την Ελευθερία Μοσχάτου με σκορ 65-39.
Αμα αυτή η απλή καταγραφή της προηγούμενης αγωνιστικής είναι πρόσωπο συλλόγου ,εγώ είμαι πατριάρχης
Κωνσταντινουπόλεως.Και για να μην φανεί οτι διάλεξα μια τυχαία αγωνιστική για να περιγράψω την κατάσταση
του συλλόγου, κάντε υπομονή σε λίγο καιρό που θα τελειώσουν και τα πρωταθλήματα θα βάλω και τις τελικές βαθμολογίες.
Η επόμενη μέρα δεν αφορά μόνο την ομάδα του ποδοσφαίρου ,αλλά και των λοιπών ερασιτεχνικών τμημάτων.
Πρέπει πια όλοι να αναρωτηθούμε αν θέλουμε τμήματα ουσιώδη και σοβαρά,ή θέλουμε τμήματα για να λέμε ότι έχουμε.
Στην επερχόμενη Γενική συνέλευση πρέπει να τεθούν και αυτά τα θέματα με ρεαλιστικότητα και όχι με συναισθηματισμούς.
 
Υ.Γ.α) Με αφορμή την παρέμβαση διαφωνία που είχε ο φίλος ο Σταύρος από την Κεφαλλονιά την προηγούμενη εβδομάδα
θέλω να τονίσω ότι η συμμετοχή και η έκφραση έστω και αντιθέτων απόψεων δείχνει υγεία.
Η μη συμμετοχή είναι το πρόβλημα και ιδιαίτερα σε ένα τέτοιο κομβικό σημείο που βρίσκεται ο σύλλογος.
Γιαυτό βομβαρδίστε το blog με τις προτάσεις και τις απόψεις σας, είναι αναγκαίο.
β)Θέλω να εκφράσω με τη σειρά μου και εγώ τα συλλυπητήρια στο Φάνη και τον Σταμάτη καθώς και στην
οικογένεια τους για τον χαμό του κ. Βασίλη. Καλό ταξίδι κ.Βασίλη.
γ)Εύχομαι καλή επιτυχία στην επιτροπή που έχει επομιστεί το δύσκολο ρόλο του διαμεσολαβητή με τους ανθρώπους που
ενδιαφέρονται να αναλάβουν τις τύχες του συλλόγου. 
Η άποψη μου πάντως είναι ότι αν δεν γίνει πρώτα  Γενική Συνέλευση ,αλλαγή του καταστατικού και αν δεν γίνουμε ομάδα μελών
το μόνο που θα πετύχουμε είναι μια τρύπα στο νερό.Οι μόνοι θεματοφύλακες μιας ομάδας είναι οι οπαδοί .
Αν ο ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας για παράδειγμα , έχει στο μυαλό του μια συνχώνευση με ένα άλλο σωματείο εμείς
πως θα μπορέσουμε να το αποτρέψουμε ?Αν ο ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας έρχεται τα κάνει μπουρδέλο και μετά φεύγει
εμείς τι κάνουμε?Χωρίς σύνχρονο καταστατικό όπου και θα δίνεται η δυνατότητα στον κάθε επενδυτή να λειτουργεί
άνετα , αλλά και ταυτόχρονα  να ελένχετε από τα μέλη του συλλόγου είμαστε χαμένοι.Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε καλά.
Αν είναι να διαλυθούμε ,μπορούμε και μόνοι μας ,δεν έχουμε ανάγκη από επίδοξους μεσίες. 
Γιαυτό πρώτα Γενική Συνέλευση και μετά όλα τ΄αλλα. 
 
 
                                                                                           Βεντούρης Ακης

To μπασκετ..Καλαθοσφαίριση

Kαλημερα αδεεφια. Το ταξιδι μας στον αθλητισμο συνεχιζεται σημερα με το αθλημα της καλαθοσφαιρας. Μεσα απο μια συντομη καταγραφη και μια πληθωρα απο συνδεσεις θα βρειτε πολλα και ενδιαφεροντα στοιχεια για το συναρπαστικο αυτο αθλημα. Θα θελαμε να γραψουμε πολλα αλλα θα κουραζαμε με ενα μεγαλο κειμενο. Το ιντερνετ σας δινει την δυνατοτητα να δειτε χιλιαδες sites μεσα απο τα links που εχει το καθε κειμενο. Καλη αναγνωση και καλο ταξιδι..Συνεχιζουμε...

Βολή για τρεις πόντους

Η καλαθοσφαίριση (αγγλ. basketball, μπάσκετ-μπολ) ή πιο συχνάμπάσκετ, είναι ένα ομαδικό άθλημα. Εμπνευστής και δημιουργός του ήταν ο Καναδός, καθηγητής φυσικής αγωγής στο Σπρίνγκφιλντ της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ, Τζέιμς Α. Νέισμιθ. Ημερομηνία δημιουργίας - γέννησης του αθλήματος έχει καταγραφεί η 15 Δεκεμβρίου 1891.

Πίνακας περιεχομένων

Κανόνες

Παίζεται με δύο ομάδες των πέντε ατόμων σε ένα (συνήθως κλειστό, που στο έδαφός του έχει παρκέ) γήπεδο με δύο αντικριστά καλάθια. Οι παίκτες επιτρέπεται να ακουμπήσουν την μπάλα μόνο με τα χέρια (ωστόσο δε συνιστά παράβαση εάν αυτή ακουμπήσει και οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος, εκτός από τα πόδια). Σκοπός των ομάδων είναι να βάλουν με σουτ την μπάλα μέσα από το καλάθι όσο το δυνατόν περισσότερες φορές στα 40 λεπτά του αγώνα (τέσσερα δεκάλεπτα - στο NBA ο αγώνας διαρκεί 48 λεπτά). Η ομάδα που θα πετύχει περισσότερους πόντους είναι η νικήτρια. Εάν ο αγώνας λήξει ισόπαλος, οι δύο ομάδες συνεχίζουν σε πεντάλεπτη παράταση κ.ο.κ. Κάθε ομάδα έχει 5 παίκτες ανά πάσα στιγμή μέσα στο γήπεδο, ενώ κατά τη διάρκεια ενός αγώνα μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλους 7 παίκτες (που βρίσκονται στον πάγκο), πραγματοποιώντας αλλαγές. Ανάλογα με το ποια ομάδα κατέχει την μπάλα, οι παίκτες παίζουν αμυντικά ή επιθετικά. Ο συνολικός χρόνος της επίθεσης μιας ομάδας διαρκεί 24 δευτερόλεπτα. Δεν επιτρέπεται να τρέχει κάποιος κρατώντας την μπάλα: πρέπει ή να κάνει συγχρόνως ντρίμπλα ή να σταματήσει και να δώσει πάσα.

Κάθε αγώνας διαρκεί 4 περιόδους ίσης διάρκειας. Ανάμεσα στην 1η και τη 2η, καθώς και ανάμεσα στην 3η και την 4η, μεσολαβεί διάλειμμα 2 λεπτών. Ανάμεσα στην 2η και την 3η, υπάρχει διάλειμμα 15 λεπτών, το λεγόμενο ημίχρονο. Κάθε προπονητής έχει το δικαίωμα να καλέσει τους παίκτες του στον πάγκο για να τους δώσει οδηγίες, δύο φορές σε κάθε περίοδο. Αυτό λέγεται time-out και κατά τη διάρκειά του ο αγώνας διακόπτεται για 1 λεπτό, ενώ οι παίκτες συγκεντρώνονται στους πάγκους.

Στο παρκέ υπάρχει η γραμμή του τριπόντου (στα 6.25 μέτρα στην Ευρώπη, 7.25 στο NBA) που ορίζει την αξία κάθε σουτ. Οι αθλητές μπορούν να σκοράρουν για 2 πόντους (μέσα από τη γραμμή) ή για 3 (έξω από αυτήν, εφόσον δεν την πατούν). Για 1 πόντο μετράει η βολή, την οποία σουτάρουν οι παίκτες, κατόπιν υποδείξεως των διαιτητών (ενώ ο χρόνος έχει διακοπεί) μετά από φάουλ ή τεχνική ποινή (βλ. παρακάτω).

Παραβάσεις

Υπεύθυνοι για τις παραβάσεις είναι οι 3 διαιτητές. Βασικότερες παραβάσεις στο μπάσκετ είναι: τοφάουλ, που είναι η βίαιη παρενόχληση ενός παίκτη από κάποιον αντίπαλό του, με τρόπο που διαφεύγει από τα αθλητικά πλαίσια. Ο αμυνόμενος μπορεί να παρεμποδίσει τον επιτιθέμενο χρησιμοποιώντας μόνο τον κορμό του. Ο αθλητής που κάνει 5 φάουλ σε έναν αγώνα, αποβάλλεται από αυτόν και δεν μπορεί να επανέλθει στο γήπεδο (στα 6 φάουλ είναι η αποβολή στο NBA). Τα βήματα συμβαίνουν όταν ένας παίκτης κάνει περισσότερα από 2 βήματα κρατώντας την μπάλα, χωρίς να κάνει ντρίμπλα ή όταν κουνήσει τα πόδια του αφού έχει σταματήσει κρατώντας την μπάλα με τα δύο χέρια. Σε περίπτωση άσχημης (υβριστικής, βίαιης κλπ.) συμπεριφοράς αθλητή ή προπονητή, ο διαιτητής έχει δικαίωμα να τον τιμωρήσει με τεχνική ποινή, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις υπάρχει η τιμωρία ντισκαλιφιέ που ισοδυναμεί με αποβολή του παίκτη από τον αγώνα.

Το μπάσκετ στους Ολυμπιακούς Αγώνες

Το 1904, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σεντ Λούις, το μπάσκετ παρουσιάστηκε ως σπορ επίδειξης και 32 χρόνια αργότερα, στην Ολυμπιάδα του Βερολίνου το 1936, εντάχθηκε επίσημα στο πρόγραμμα ωςολυμπιακό άθλημα. Το 1992 στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης επιτράπηκε για πρώτη φορά η συμμετοχή επαγγελματιών μπασκετμπολιστών.

Η καλαθοσφαίριση στις 5 ηπείρους

Αμερική

Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής

Κύριο άρθρο: NBA

Στις ΗΠΑ το NBA είναι το πιο γνωστό πρωτάθλημα καλαθοσφαίρισης. Σε αυτή τη διοργάνωση, μετέχουν οι θεωρητικά καλύτεροι παίκτες σε όλο το κόσμο, καθώς και πολλοί γνωστοί Ευρωπαίοι (και όχι μόνο) παίκτες, όπως ο Ντιρκ Νοβίτσκι, ο Τόνι Πάρκερ,Πάο Γκασόλ κ.ά. Παλαιότερα συμμετείχαν και άλλοι γνωστοί Ευρωπαίοι παίκτες, όπως ο Ντράζεν Πέτροβιτς, γνωστός με το ψευδώνυμο «Μότσαρτ», ο Τόνι Κούκοτς, ο Άρβιντας Σαμπόνις κ.ά. Μάλιστα στο NBA αγωνίζεται και ο ελληνοαμερικάνος Κώστας Κουφός για τους UTAH JAJJ

Καναδάς

Ο Καναδάς δεν έχει εγχώριο επίσημο πρωτάθλημα αλλά είναι παραδοσιακή δύναμη του αθλήματος σε επίπεδο εθνικών ομάδων. Μεταξύ των πλέον γνωστών Καναδών καλαθοσφαιριστών είναι ο Στιβ Νας, ο Ρικ Φοξ, ο Σάμιουελ Ντάλεμπερτ και ο Τοντ ΜακΚάλοου.

Κεντρική και Λατινική Αμερική

Από την υπόλοιπη Αμερική, πέραν της Βόρειας, ελάχιστες χώρες έχουν να επιδείξουν σημαντική ιστορία και διακρίσεις στην καλαθοσφαίριση. Οι πιο σημαντικές δυνάμεις της ηπείρου είναι: 1) η Αργεντινή, που στέφθηκε χρυσή ολυμπιονίκης στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και τον 21ο αιώνα έχει μια από τις πιο ταλαντούχες γενιές καλαθοσφαιριστών στην ιστορία της ηπείρου, και 2) η Βραζιλία, που έχει κάποιες καλές διακρίσεις και είναι κυρίως γνωστή για έναν από τους καλύτερους σκόρερ που έβγαλε ποτέ το παγκόσμιο μπάσκετ, τον Όσκαρ Σμιντ. Από τις καλύτερες εθνικές ομάδες έχει και το Πουέρτο Ρίκο. Καλύτερος καλαθοσφαιριστής από τη Λατινική Αμερική τα τελευταία χρόνια θεωρείται ο Μανού Τζινόμπιλι.

Ασία

Η Ασία θεωρείται η ήπειρος με τις πιο αδύναμες εθνικές ομάδες στην καλαθοσφαίριση. Τις πιο καλές εθνικές ομάδες έχουν η Κίνα, το Ιράν, η Ιαπωνία, ο Λίβανος και η Ινδία. Σημαντικά εθνικά πρωταθλήματα είναι της Κίνας και των Φιλιππίνων. Καλύτερος Ασιάτης καλαθοσφαιριστής τα τελευταία χρόνια θεωρείται ο Μινγκ Γιάο.

Αφρική

Οι εθνικές ομάδες της Αφρικής είναι αδύναμες και δεν έχουν σημαντικές διακρίσεις, ενώ και τα πρωταθλήματά τους είναι χαμηλού επιπέδου. Την πιο καλή εθνική ομάδα εδώ και αρκετά χρόνια έχει ηΑγκόλα, ενώ οι αμέσως καλύτερες είναι η Νιγηρία και το Καμερούν. Καλύτερος Αφρικανός καλαθοσφαιριστής των τελευταίων χρόνων θεωρείται ο Ντικέμπε Μουτόμποο οποίος αγωνίζεται στο NBAγια τους HOUSTON ROCKETS.

Ευρώπη

Η καλαθοσφαίριση στην Ευρώπη έχει τεράστια ιστορία και πλήθος σπουδαίων αθλητών έχουν περάσει από τα ευρωπαϊκά γήπεδα. Καλύτεροι Ευρωπαίοι καλαθοσφαιριστες τα τελευταία χρόνια θεωρούνται ο Ντιρκ Νοβίτσκι(Γερμανία) και ο Παο Γκασόλ(Ισπανία). Αυτή τη στιγμή στην ήπειρο λαμβάνουν χώρα οι εξής διεθνείς διασυλλογικές διοργανώσεις: Ευρωλίγκα, EuroCup και EuroChallenge.

Ωκεανία

Δύο είναι οι σημαντικές εθνικές ομάδες της Ωκεανίας: 1) η Αυστραλία και 2) η Νέα Ζηλανδία. Αυτές οι ομάδες είναι παρούσες στις περισσότερες μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις των τελευταίων χρόνων.

Περαιτέρω διάβασμα

Εξωτερικοί σύνδεσμοι


Άλλες πηγές

Κατηγορία:Καλαθοσφαίριση στην Ελλάδα

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Υποκατηγορίες

Αυτή η κατηγορία έχει τις ακόλουθες 4 υποκατηγορίες, από 4 συνολικά.

Ε

Κ

Ο

Σελίδες στην κατηγορία "Καλαθοσφαίριση στην Ελλάδα"

Οι ακόλουθες 20 σελίδες είναι σε αυτή την κατηγορία, από 20 συνολικά.

*

Ά

Α

Ε

Ε συνέχεια...

Ε συνέχεια...

Κ

Π

Τ

Πνευματικα Δικαιωματα κειμενων και φωτογραφιων