Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.

2/24/2009

ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Tα πρώτα «διαζύγια» στις εισηγμένες ναυτιλιακές
Μόλις χθες αναφερθήκαμε στο επιχειρηματικό διαζύγιο Μόλαρη Παναγιωτίδη που όπως φαίνεται, ενέσκυψε σαν συνέπεια της βαθύτατης κρίσης που ταλανίζει την ποντοπόρο ναυτιλία κλονίζοντας ακόμα κι εταιρείεςπου θεωρούνται κορυφαίες στο είδος τους παγκοσμίως.
Το άρθρο της Αγγελικής Καλή που δημοσιεύει η Ημερησία είναι σαφές και κατατοπιστικό για το τι οδήγησε τους μέχρι χθες συνεταίρους (και μέλη στο Δ.Σ. της Προοδευτικής) στο ν' ακολουθήσουν διαφορετικούς επαγγελματικούς δρόμους στο μέλλον.
Εμείς απλά το αναμεταδίδουμε. (Δ.Β.)
Της Αγγελικης Καλλή
Η κρίση έφερε τα πρώτα «διαζύγια» στις εισηγμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Μετά τους Νίκο και Πόλυ Χατζηιωάννου της Safe Bulkers που διέκοψαν τη συνεργασία τους διότι, όπως λέει η αγορά, διαφώνησαν ως προς το αν έπρεπε η εταιρεία τους να παραμείνει στο χρηματιστήριο, χθες ανακοινώθηκε και η αποχώρηση του γνωστού ναυτιλιακού στελέχους και επιχειρηματία Σταμάτη Μόλαρη από την Excel Maritime.

O Βίλλυ Παναγιωτίδης σχεδόν ένα χρόνο μετά τη συμφωνία των 2,4 δισ. δολ. για την απορρόφηση της Quintana του Σ. Μόλαρη από την Excel, σε μία λιτή ανακοίνωση ευχήθηκε στον μέχρι πρότινος συνεταίρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας «Καλή τύχη» στις μελλοντικές του προσπάθειες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Σ. Μόλαρης θα παραμείνει στη ναυτιλία με δική του επιχείρηση, με περίπου εννέα πλοία ξηρού φορτίου.
Εντύπωση
Το «διαζύγιο» Παναγιωτίδη - Μόλαρη έκανε μεγάλη εντύπωση στην αγορά αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι οι σχέσεις των δύο επιχειρηματιών βρίσκονταν το τελευταίο διάστημα σε κρίση.
Τα πρώτα σύννεφα πάνω από την εισηγμένη εταιρεία τους έγιναν πάντως εμφανή μετά τις ανακοινώσεις ότι ναυλωτές πλοίων τους περικόπτουν μονομερώς τις συμφωνημένες τιμές στα χρονοναυλοσύμφωνα κατά 50% και δεν είναι βέβαιο πόσοι ακόμα θα είναι σε θέση να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς την Excel. Μάλιστα, η εισηγμένη προέβλεψε ζημιές 100 εκατ. δολ. Λίγες μέρες αργότερα ανακοινώθηκε και η παύση λειτουργίας της Oceanaut που είχε εισέλθει στο χρηματιστήριο προκειμένου να αντλήσει κεφάλαια για την αγορά πλοίων.
Αναλυτής που παρακολουθεί τη μετοχή της Excel σχολίαζε χθες ότι η εταιρεία έχει μεγάλη έκθεση σε ρίσκα και υψηλή μόχλευση καθώς όλες της οι αγορές έγιναν σε υψηλότατες τιμές και αυτό με όρους χρονικής στιγμής είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό.
Στις αρχές του 2008 η Excel προχώρησε στην εξαγορά της Quintana του Σ. Μόλαρη και από πολλούς αυτή η κίνηση χαρακτηρίστηκε ως η συμφωνία της χρονιάς. Το 2007 ο Μόλαρης είχε αγοράσει τον στόλο ξηρού φορτίου του Θ. Αγγελόπουλου σε μία συμφωνία που είχε χρηματοδοτήσει ο ολλανδικός όμιλος της Fortis με περίπου 700 εκατ. δολ.
Χρηματοδότηση
Η συμφωνία Excel - Quintana ανήλθε στα 2,4 δισ. και είχε χρηματοδοτηθεί με 1,4 δισ. δολ. από ξένες -κατά κύριο λόγο- τράπεζες και μία ελληνική.
Ο Σ. Μόλαρης,45 ετών, στενός συνεργάτης στη δεκαετία του '90 του Στέλιου Χατζηιωάννου, έγινε μόλις πέρυσι τον Απρίλιο διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας. Μαζί με τον στόλο της Quintana η Excel απέκτησε 48 πλοία ξηρού φορτίου ενώ αναμένει την προσθήκη άλλων επτά μέσα στο 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικα Δικαιωματα κειμενων και φωτογραφιων