Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.

12/15/2008

Oρατοτης μηδεν!!


1970 και η ταινία με τον ομώνυμο τίτλο σπάει ταμεία. Σκηνοθεσία Νίκος Φώσκολος, πρωταγωνιστής Νίκος Κούρκουλος (που είχε παίξει μπάλα και στον Παναθηναϊκό), παραγωγή Φίνος Φιλμ.

Θέμα της ταινίας ο ομορφάντρας φτωχόπαιδο που μπλέκει με εφοπλιστικούς κύκλους και ναυταπάτες (ανάθεμα τον έρωτα που κλείνει σπίτια) και ξαφνικά αισθάνεται διχασμένο κορμί.

Σε ποιον κόσμο ανήκει πραγματικά; Στους φτωχούς η τους πλούσιους; Δύσκολη η απάντηση. Μπροστά στο αδιέξοδο σε κάποια σκηνή του έργου βγάζει τα πράγματα του από το φτωχικό του δωμάτιο και τα καίει.

Στο πικάπ της παλιάς εποχής ο δίσκος από βινύλιο παίζει ένα τραγούδι σταθμό. Βρέχει φωτιά στη στράτα μου. Μουσική Μίμης Πλέσσας, στίχοι Λευτέρης Παπαδόπουλος.
Το φοβερό ζεϊμπέκικο το ερμηνεύει ο τεράστιος Στράτος Διονυσίου, και ο μισός γυναικείος πληθυσμός της χώρας, βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης για το δράμα του ομορφόπαιδου.
Οι άντρες σε σύγχυση. Να φέρουνε δυο βόλτες πάνω στο σκοπό του τραγουδιού, ή να τα πάρουνε στο κεφάλι με τα γυναικάκια τους που ρίχνουνε δάκρυ κορόμηλο για τον Κούρκουλο.
Έβλεπα ότι έβλεπα στο γήπεδο μεσημέρι Κυριακής με τον ουρανό βουρκωμένο, και ο μόνος τίτλος που μπορούσα να βάλω στην εικόνα που είχα μπροστά μου ήταν ακριβώς αυτός. ΟΡΑΤΟΤΗΣ ΜΗΔΕΝ.
Οι στίχοι του τραγουδιού φαίνεται να ταιριάζουν γάντι στη δύσκολη φάση που περνάμε.

Βρέχει φωτιά στη στράτα μου
φωτιά που μ' έχει κάψει
για τα φτωχά τα νιάτα μου
κανένας δε θα κλάψει

Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει
σβήνει το καντήλι μου
κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι
φεύγει απ' τα χείλη μου

Κύμα πικρό στην πλώρη μου
και τα πανιά σκισμένα
ούτε αδελφός αγόρι μου
δε νοιάστηκε για σένα

Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει
σβήνει το καντήλι μου
κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι
φεύγει απ' τα χείλη μου




Το ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι προφανώς δεν απασχολεί μόνο εμένα. Είναι αυτονόητο ότι στη στράτα του Φοίνικα αυτό τον καιρό βρέχει φωτιά.
Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το πρωί υπογραμμίζοντας στραβά και παράξενα, όμως αυτό δεν λύνει κανένα πρόβλημα τούτη την ώρα. Τα έλεγα άλλωστε και πριν τον αγώνα κυπέλου, τα έλεγα και προχθές σε κείμενο με τίτλο, ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό.
Καταντάει κουραστικό να επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα. Και είναι απολύτως κατανοητό για όσους θέλουν να καταλάβουν, ότι δεν είμαστε σε ώρα απολογισμού.
Δεν στήνουμε δικαστήρια και δεν στοχοποιούμε κανένα. Δεν αντιπολιτευόμαστε την διοίκηση, απλά την περιμένουμε να βγει στην γέφυρα του καραβιού και να πάρει το πηδάλιο στα χέρια της.
Δεν ζητήσαμε τον ουρανό με τ’ άστρα. Δεν θέλουμε να πουλήσουνε καράβια για να ενισχύσουνε το budget της ομάδας. Να εγγυηθούνε τα βασικά ζητάμε, βοηθώντας τον σύλλογο να βρει το δρόμο του χωρίς να … βρέχει φωτιά στη στράτα του.
Για να πάμε ένα βήμα πιο κάτω, το πρώτο που χρειάζεται να ξεκινήσουμε άμεσα, είναι να φτιάξουμε μια πραγματικά καλή ομάδα, ξεχνώντας ότι λάθη έγιναν μέχρι τώρα. Να στελεχωθεί ο σύλλογος και ιδιαίτερα το ποδοσφαιρικό τμήμα με τους κατάλληλους ανθρώπους. (Μήνες το φωνάζουμε).
Δεν θα πω ότι ο καπετάνιος πρέπει να αφήνει τελευταίος το πλοίο που εκπέμπει SOS. Θα πω κάτι ακόμα πιο σοβαρό. Πριν από μερικούς μήνες ένας ολόκληρος κόσμος μπολιάστηκε με ένα μεγάλο όνειρο. Σας ένοιωσε δικούς του. Δάκρυσε, συγκινήθηκε. Μην τον προδώσετε.
Μια ανακοίνωση ότι είστε εδώ και συνεχίζετε αρκεί. Κανείς δεν θα σας ζητήσει τα ρέστα γιατί κάτι στράβωσε. Στη ζωή και τις δουλειές συμβαίνουν αυτά τα πράγματα. Το ζήτημα είναι να μην σε παίρνει από κάτω.
Ο πατέρας μου έλεγε πως τη θάλασσα δεν πρέπει να την φοβάσαι, αρκεί να την σέβεσαι πραγματικά. Αν το πιστέψουμε αυτό, τότε πολύ σύντομα αντί να τραγουδάμε το … κύμα πικρό στην πλώρη μου … , θα τραγουδάμε το κουπλέ από τον πασίγνωστο ‘’Ζέπο’’ του Γιάννη Παπαϊωάννου που πριν ασχοληθεί επαγγελματικά με το τραγούδι έπαιζε τερματοφύλακας.



Όλοι καλάρουνε μα δεν βγάζουν ψάρια
καλάρει ‘’η Προο’’ και βγάζει καλαμάρια

καλαμάρια και γαρίδες είναι για τους μερακλήδες.

Αυτά για την ώρα και περιμένουμε. Δ.Β.

3 σχόλια:

  1. Τέλος για εφέτος απο 'μένα!!!
    Είμαστε και σε ηλικία δύσκολη και πρέπει να προσέχουμε!
    Μπορεί να λατρεύω την ομάδα,αλλά πρέπει να προσέξω και την υγεία μου,και όχι να την αφήσω να τη διαχειρίζονται τυχάρπαστοι και τσουτσέκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οταν μια ομαδα εχει δυναμικη να μαζευει 10000 κοσμο,πανε στο γηπεδο 500 και αυτοι κινδυνευουν να παθουν καρδιακο επεισοδιο καταλαβαινετε τι γινεται.Εγω θα εξακολουθησω να πηγαινω στο γηπεδο γιατι ειμαι απο τους ''πονηρους'' που πιστευουν ακομη στην ανοδο.Σε χρονο ανυποπτο ειχα επισημανει οτι πρεπει να αντιμετωπισουμε το βρωμικο παρασκηνιο που υπαρχει και σε αυτη την κατηγορια οπως επισης και το μετριο εμψυχο υλικο που διαθετει η ομαδα γεγονος που ξεπερνιεται αν εχεις παρασκηνιακη καλυψη.Τελος το ξαναγραφω για να το πιστεψω περισσοτερο τιποτα δεν εχει κριθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαθηματικά τίποτα δεν έχει κριθεί αλλά αγωνιστικά είμαι απαισιόδοξος. Όχι μόνο από θέμα ποιότητας αλλά και από θέμα νοοτροπίας παιχτών. Η ομάδα απαρτίζεται από πολλούς νέους παίχτες που νομίζουν πως οι αγώνες της ΠΡΟΟ είναι απλά ένα παιχνίδι. Τους έτριξε κάποιος τα δόντια; Είπε κανείς στους πιτσιρικάδες πόσο σημαντική ήταν η υπόθεση άνοδος;
    Δεν θέλω να κράξω την διοίκηση αλλά και καθαρά επιχειρηματικά να το δούμε έχουν κάνει εγκλήματα. Αυτοί δεν πληρώνουν τους πάρα πολλούς ανίκανους παίχτες μας; Με ποιο σχέδιο γίνονται οι μεταγραφές;
    Θυμάμαι την ατάκα του Καπερνάρου στην συνέλευση: "Η Προοδευτική δεν θα αδικηθεί ποτέ ξανά!". Πίπες. Έχω παρακολουθήσει όλους τους αγώνες πρωταθλήματος φέτος (εκτός από έναν) και στην πλειοψηφία τους ο διαιτητής μας πήδηξε. Τι έχει γίνει για να αλλάξει αυτό; Τίποτα. Δεν λέω να πάμε να πάρουμε παιχνίδια παρασκηνιακά, απλά δεν ανέχομαι να με κοροϊδεύουν διαιτητές και αντίπαλοι στην μούρη μου. Δεν θέλω να πάθω καρδιακό από το τα 32 μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πνευματικα Δικαιωματα κειμενων και φωτογραφιων