Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.

10/26/2008

Σήκω χόρεψε συρτάκι

Σάββατο βράδυ η τηλεόραση της ΝΕΤ είχε αφιέρωμα στον ‘’και στιχουργό’’ Αλέκο Σακελλάριο, και το λέω αυτό, γιατί ο κατά κυριολεξία σύγχρονος Αριστοφάνης του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, ανάμεσα σ’ όλες τις άλλες δημιουργικές δραστηριότητες του, υπήρξε κι ένας σπουδαίος στιχουργός που άφησε πίσω του τεράστιες επιτυχίες, ανάμεσα στις οποίες και το θρυλικό ‘’σήκω χόρεψε συρτάκι’’.
Σήκω χόρεψε συρτάκι



Το συγκεκριμένο τραγούδι αποτελεί το βασικό μουσικό θέμα της ταινίας ‘’Η κόρη μου η σοσιαλίστρια’’ πάνω σε μουσική του αξέχαστου Γιώργου Ζαμπέτα, κι από κινηματογραφική τουλάχιστον σκοπιά έχει σχέση με την ομάδα μας, με την έννοια ότι ο πρωταγωνιστής του έργου Δημήτρης Παπαμιχαήλ έπαιζε το ρόλο του ενός λαϊκού παιδιού από τον Κορυδαλλό, που τελικά παντρεύεται την κόρη του αφεντικού του.
Όταν ζητήθηκε από τον Ζαμπέτα να γράψει μουσική πάνω στα λόγια του σήκω χόρεψε συρτάκι, ο μεγάλος συνθέτης κόλλησε γιατί την εποχή εκείνη ήταν στην πρώτη γραμμή το ‘’σήκω χόρεψε κουκλί μου’’ με τον Καζαντζίδη, και ο Ζαμπέτας δεν μπορούσε να βρει την κατάλληλη μελωδία.
Αποφάσισε τότε να απομονωθεί προκειμένου να μη βλέπει άνθρωπο για να βρει έμπνευση, και το αποτέλεσμα που βγήκε είναι το γνωστό τραγούδι που έμεινε στην ιστορία του ελληνικού πενταγράμμου, με τα παρακάτω λόγια.
Σήκω χόρεψε συρτάκι
Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας
Πρώτη εκτέλεση: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Άλλες ερμηνείες: Ζωή Φυτούση
Λα, λα, ...

Σήκω, χόρεψε συρτάκι με τρελή διπλοπενιά
Χόρεψέ το σα μορτάκι, να βουίξει η γειτονιά
Έλα, πιάσε με απ' τον ώμο, κι όπα πρώτα το δεξί
Κι αν μου κουραστείς στο δρόμο, θα σε βάλω σε ταξί

Λα, λα, ...

Θέλω κέφια, θέλω γέλια, κι η φωνή μου ν' ακουστεί
Απ' του μπουζουκιού τα τέλια έχω απόψε κρεμαστεί
Όσα κι αν μου πουν πληρώνω και κεράστε τα παιδιά
Θέλω να σε καμαρώνω όλη ετούτη τη βραδιά
Όπα! ...

Αλέκος Σακελλάριος ο Αριστοφάνης του σήμερα.

Εκείνο που συνδέει τον δημιουργό των μεγαλύτερων κινηματογραφικών επιτυχιών απ’ ευθείας με τον μεγάλο κωμωδιογράφο της αρχαιότητας, έχει να κάνει με το γεγονός ότι χωρίς να κάνει την παραμικρή έκπτωση στον ανάλαφρο χαρακτήρα των ταινιών του, δεν παραλείπει να κάνει οξύτατες αναφορές μέσα από τις ταινίες του στην κοινωνική πραγματικότητα του καιρού του, (όχι μόνο στο θρυλικό Μαυρογιαλούρο).
Η συγκεκριμένη ταινία ξεκινάει παρουσιάζοντας μια τεράστια μαραθώνια πορεία ειρήνης των Λαμπράκηδων, και ταυτόχρονα το ολοζώντανο λαϊκό κίνημα της εποχής που χρειάστηκε ολόκληρο πραξικόπημα για να μπει στο γύψο.
Το δημόσιο και ιδιωτικό ‘’φακέλωμα’’ που σαν αληθινή μάστιγα ταλαιπώρησε τη χώρα για δεκαετίες χωρίζοντας τους Έλληνες ‘’στους δικούς μας και τους άλλους’’ παρουσιάζεται χωρίς περιστροφές, και μαζί η ‘’ανιδιοτέλεια’’ των λακέδων του συστήματος, που αν και πιστοί στα ‘’ιδεώδη της φυλής’’ δεν δίσταζαν χρησιμοποιώντας το σύστημα να βάζουν χέρι ακόμη και στην τσέπη του αφεντικού τους! Θεωρήστε αδέρφια πως κάθε ομοιότητα με σημερινά γεγονότα και καταστάσεις είναι εκτός πραγματικότητας.
Αλλά κι η φτώχεια κι ακρίβεια δεν λείπει από τον σχολιασμό του. Συσχετίστε την απίστευτη ατάκα που ξεστομίζει ο Παπαμιχαήλ στο ταβερνάκι που κολατσίζανε οι εργάτες κάνοντας την αναγωγή σε ευρώ. Έξι φράγκα η μερίδα οι γίγαντες, δώδεκα γίγαντες μέσα, ένα πενηνταράκι ο γίγας!
Κλείνοντας την αναφορά στο Σακελλάριο να πούμε πως η ταινία γυρίστηκε στο εργοστάσιο της SOFTEX στο Μεγάλο Πεύκο, πάνω στην παλιά εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου, (καλομελέτα κι έρχεται η εποχή που τ’ αφεντικά θα πηγαίνουν στη δουλειά με το λεωφορείο όπως ο Κωνσταντάρας), κι εκεί που βρισκόταν το ταβερνάκι της εποχής στο Λουτρόπυργο, υπάρχει σήμερα ένα καταπληκτικό cafe-restaurant, με το όνομα Αχίλλειο με απίστευτη θέα στον κλειστό κόλπο της Σαλαμίνας.
Ακριβώς απέναντι βρίσκεται το μοναστήρι της Φανερωμένης, που τον αρσανά του (σπίτι για τις ψαρόβαρκες της μονής) χρησιμοποιούσε ο Άγγελος Σικελιανός για να στοχάζεται και να γράφει μαγεμένος από το μοναδικό φυσικό τοπίο, και μια μικρή εκδρομή ως εκεί πιστέψτε με ότι θα σας αποζημιώσει απόλυτα.
Ηχητική εγκατάσταση στο γήπεδο Νικαίας.
Ηχητική εγκατάσταση στο ‘’κλουβί’’ υπάρχει και κακώς δεν χρησιμοποιείται. Από εκεί θα μπορούσαμε να παίζαμε ένα σωρό τραγούδια και μουσικές που σχετίζονται με την ομάδα μας, (έχουμε αναφερθεί σε πολλές απ’ αυτές), ομορφαίνοντας την ατμόσφαιρα που επικρατεί στην διάρκεια των αγώνων μας.
Έλεγα προχθές με αφορμή τις τηλεοπτικές μεταδόσεις από τον ‘’902’’ πόσο σημαντικό είναι ο σύλλογος να συνδέεται με τους ανθρώπους που τον στηρίζουν, αξιοποιώντας τις όποιες δυνατότητες των (όλων το τονίζω) των δικών μας ανθρώπων.
Στο δεύτερο πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας, εργάζεται σαν ηχολήπτης και μουσικός παραγωγός ένα κατά-δικό μας παιδί. Ο Πάνος ο Σουρούνης που προέχεται από μια πολύ μεγάλη προδευτικάνικη οικογένεια, έχει περάσει απ’ όλα τα ποδοσφαιρικά τμήματα υποδομής της Προοδευτικής, και παραμένει σταθερός θεατής των αγώνων της ομάδας.
Συζητώντας μαζί του σε ανύποπτη στιγμή, μου είπε πως είναι έτοιμος να βοηθήσει αν του το ζητήσουμε. Η ερώτηση μου είναι τι περιμένουμε.? Δ.Β.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικα Δικαιωματα κειμενων και φωτογραφιων