Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.

9/27/2008

Τ’ ΑΔΕΡΦΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΒΥΣΣΙΝΙΔΕΣ

Το Παραλίμνι είναι μια πόλη της Κύπρου που σχεδόν ακουμπάει την μαρτυρική Αμμόχωστο. Ο ιστός της πόλης δεν βρίσκεται πάνω στη θάλασσα, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την ραγδαία τουριστική ανάπτυξη της άλλοτε γεωργικής περιοχής, με αποτέλεσμα στις έξοχες παραλίες του τόπου, να καταγράφεται και μια από τις διασημότερες παραλίες του πλανήτη. Η περιβόητη Αγία Νάπα.
Η ομάδα της πόλης,η Ένωση Νέων Παραλιμνίου, είναι από τις παλιότερες στην Κύπρο. Δημιουργήθηκε το 1944 μετά από συγχώνευση δυο ομάδων της περιοχής που δήλωναν αθλητική παρουσία από το 1936.
Με την ομάδα αυτή έχουμε πάρα πολλά κοινά στοιχεία. Δεν είναι μονάχα ότι αυτοί είναι νέοι κι εμείς νεολαία. Υπάρχει και η έντονη κοινωνική αναφορά. Στο έμβλημα τους όσο παράδοξο κι αν μοιάζει. Έχουνε τον Παρθενώνα, κι ένα τσολιά!

Μνημείο μιας εποχής με έντονες πολιτικές φορτίσεις που το αίτημα της ένωσης με την Ελλάδα κυριαρχούσε. Το τρίτο και καλύτερο όμως, αφορά τα χρώματα της ομάδας, όπου κυριαρχεί το βυσσινί.
Όπως μαθαίνουμε από την ιστοσελίδα των φιλάθλων της ομάδας, την πρώτη εμφάνιση τη χάρισαν παράγοντες της West Ham, που συνδεόντουσαν φιλικά με μετανάστες από το Παραλίμνι. Από τότε τα χρώματα της ομάδας, παραμένουν βυσσινί, λευκό, και γαλάζιο.
Από το 1969 αγωνίζονται στην πρώτη κατηγορία της Κύπρου, έχουν παίξει τέσσερεις τελικούς κυπέλλου, χωρίς όμως να έχουν πάρει μέχρι σήμερα κάποιο τίτλο.
Έδρα τους είναι το στάδιο της περιοχής Τάσος Μάρκου, 5338 θέσεων, που βρίσκεται μέσα σ’ ένα μεγάλο αθλητικό πάρκο, με όσα βοηθητικά βλέπετε.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Ένωση, με τέτοιες εγκαταστάσεις στη διάθεση της, κατέκτησε το πρωτάθλημα Κύπρου στις ηλικίες under 17, αφήνοντας πίσω της τις παραδοσιακές δυνάμεις του νησιού, και ότι ανέδειξε το μεγαλύτερο σήμερα ταλέντο του Κυπριακού ποδοσφαίρου, το Δημήτρη Χριστοφή που η μεταγραφή του στην Ομόνοια έφτασε το 1 εκ ευρώ, (η ακριβότερη στην ιστορία του κυπριακού ποδοσφαίρου), φανερώνοντας και τη δουλειά που γίνεται, αλλά και αποζημιώνοντας με το παραπάνω την επένδυση που κάνει ο σύλλογος στις μικρές ηλικίες, αποδεικνύοντας, πως όποιος δουλεύει σοβαρά με τις υποδομές, μόνο χαμένος δεν βγαίνει.

Εδώ όμως πρέπει να πούμε και κάτι ακόμα. Η Κύπρος εκπροσωπείται στα ανώτατα κλιμάκια της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου από τον αντιπρόεδρο της UEFA Μάριο Λευκαρίτη, που φροντίζει να εφαρμόζεται στο ακέραιο η οδηγία για τα πρωταθλήματα υποδομής, που το σωστό είναι να παίζονται μεταξύ συλλόγων, κι όχι με τα εντελώς παρωχημένα πρωταθλήματα των μικτών των ενώσεων που συντηρεί η ΕΠΟ στο πλαίσιο των πελατειακών της σχέσεων, για να κορδακίζονται οι πρόεδροι των κατά τόπους ποδοσφαιρικών ενώσεων, πως τάχα μου ενδιαφέρονται για την παραγωγική δομή του Ελληνικού ποδοσφαίρου.
Η πρόσφατη ταπείνωση που υπέστησαν δυο κορυφαίες ελληνικές ομάδες δεν έτυχε, πέτυχε. Γιατί ενώ εδώ έχουμε μείνει στο ‘’τι του λείπει του ψωριάρη, φούντα με μαργαριτάρι’’, εκεί ακολουθώντας το ‘’ουκ εν τω πολλώ το ευ’’ δουλεύουν και ανταμείβονται. Αλήθεια πόσες ελληνικές ομάδες μπορούν να περηφανευτούν για τις εγκαταστάσεις τους, και τα τμήματα υποδομής τους;
Επειδή από τούτο εδώ το μετερίζι έχουμε ξαναπεί πως ο-παδός δεν σημαίνει ντε και καλά κό-πανος, ούτε οι οπαδοί κ- οπάδι, αδέρφια όλων των συλλογικών αποχρώσεων ξυπνήστε. Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννάνε οι κότες. Σταματήστε να τρέφεστε με το κουτόχορτο των πορωμένων φυλλάδων, γιατί σε λίγο θα μας πάρουνε και τα σώβρακα.
Ούτε να παραμυθιαζόσαστε με ‘’ κούπες’’ και αποτελέσματα που την κάνουν από κούπες. Σε κάθε σύλλογο υπάρχουν αμέτρητα πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς και να τον κάνουν περήφανο κι ευτυχισμένο. Διαφορετικά να πάψουμε να υποστηρίζουμε ελληνικές ομάδες.
Ωστόσο εκείνο που πραγματικά με εξιτάρει και μου έδωσε την αφορμή για αυτό εδώ το κείμενο, λίγες μέρες μετά την αναφορά του Βασίλη για την Προοδευτική του Ντύσελντορφ, είναι ο τρόπος που οι οπαδοί της Ένωσης προσδιορίζουν τη σχέση τους με την ομάδα της καρδιάς τους. Απολαύστε τη μπροσούρα τους

Είσαι βυσσινής και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται, να σε υπολογίζουν και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό ότι η Ένωση αγωνίζεται για τη φανέλα της, για την ιστορία της, την τιμή της και για το Παραλίμνι μας.
Αυτό ακριβώς το κείμενο το γραμμένο από ‘’βυσσινίδες’’ μου γέννησε την ιδέα για την δημιουργία της μπροσούρας που αν συμφωνεί και ο Βασίλης μπορεί ‘δω και πέρα από να κοσμεί σαν προμετωπίδα, την ιστοσελίδα μας, της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΟΠΟΥ ΓΗΣ ΠΡΟΔΕΥΤΙΚΑΝΩΝ.
Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.
Αδέρφια μας βυσσινίδες, δεν σας αντιγράφουμε, ενστερνιζόμαστε απόλυτα ότι λέτε. Εσείς βλέπετε από τα παράθυρα σας, την σκλαβωμένη μαρτυρική Αμμόχωστο, που πιτσιρίκι είχα την τύχη να την επισκεφθώ λεύτερη ακόμα και ελληνική, κι εμείς τα προσφυγόσπιτα της Κοκκινιάς που η Προοδευτική με το μορφωτικό της τμήμα έδωσε μάχη για να στηθούν ήδη από την δεκαετία του 20, και στ’ αυτιά μας αντηχεί το τραγούδι του μεγάλου τραγουδιστή Γιώργου Νταλάρα, που γεννήθηκε στην οδό Αμερικανίδων Κυριών, πέτρα πέτρα χτίσαμε μια φτωχή γωνιά, από τον κύκλο Μικρά Ασία, σε μουσική Απόστολου Καλδάρα και στίχους Πυθαγόρα.

Και επειδή ‘’φίλοι κι αδέρφια’’ όπως αντήχησε και θ’ αντηχεί για πάντα η αιωνόβια και ολοζώντανη φωνή του γίγαντα Ξυλούρη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως:
Μονάχα ότι πεθαίνει
μπορεί ν’ αναστηθεί
αθάνατο να μείνει
να ξαναγεννηθεί
Κυριακή 16:00 όλοι στο δημοτικό γήπεδο του Περάματος, να στηρίξουμε την Προδευτικάρα. Η αναγέννηση ξεκίνησε, μη λείψει κανείς. Για το blog Δ.Β

1 σχόλιο:

  1. συμφωνω και εκανα τις αλλαγες ηδη!! το blog αλλαζει και γινεται οπου γης και πατρις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πνευματικα Δικαιωματα κειμενων και φωτογραφιων