Είσαι Προδευτικάνος και έχεις κάθε δικαίωμα να σε σέβονται και να σε λογαριάζουν, και να αναφέρονται σε σένα έχοντας πάντα στο μυαλό, πως η Προοδευτική αγωνίζεται για την τιμή και την ιστορία της, τον κόσμο της και τη βυσσινί φανέλα, τον Κορυδαλλό και την Κοκκινιά.

6/02/2008

H OIKONOMIA TOY ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ


Μια διάσταση του ποδοσφαίρου στην οποία δίνουμε ελάχιστη σημασία είναι η οικονομική. Κατά κανόνα περιοριζόμαστε στον γοητευτικό μύθο των μεταγραφών, τις προσδοκίες που αναπτύσσονται, και το πόσο ‘’φραγκάτος’’ είναι ο πρόεδρος που τα ‘’σπρώχνει’’. Γι’ αυτό όταν βρεθούμε μπροστά στο πρόβλημα που λέγεται διαχείριση, νοιώθουμε συνήθως σαν να έχουμε προσγειωθεί με τον Φοίνικα στον πλανήτη Αρη, και δεν ξέρουμε ούτε από πού να ξεκινήσουμε, ούτε προς τα πού να πάμε. Μήπως υπερβάλλω; Όμως επειδή το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι που παίζεται κυρίως χωρίς την μπάλα, το εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο που αλιεύσαμε από το Βήμα είναι ότι πρέπει για να μας εισάγει στα οικονομικά του EURO 2008, και το πώς μια εθνική ομοσπονδία ποδοσφαίρου όπως η ελληνική μπορεί να αντλήσει έσοδα μεγαλύτερα ακόμη και από τον ετήσιο προϋπολογισμό της, μετά από καλή παρουσία της εθνικής της ομάδας στην συγκεκριμένη διοργάνωση. Κι επειδή είναι πολλά τα λεφτά αδέρφια, είναι μεγάλα και τα ζόρια που θα αντιμετωπίσουμε για να τα ξανακαταφέρουμε. Τα υπόλοιπα όμως επί της οθόνης του … υπολογιστή.

Τα ευρώ που θα γεννήσει το Euro

Η ποδοσφαιρική διοργάνωση του Euro 2008 (θα διεξαχθεί από τις 7 ως τις 29 Ιουνίου στην Αυστρία και στην Ελβετία) παρουσιάζει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον, όχι μόνο για τις χώρες που τη φιλοξενούν αλλά για ολόκληρη την ευρωπαϊκή οικονομία. Σύμφωνα με μελέτη που χρηματοδότησε η Mastercard (ένας από τους επίσημους σπόνσορες του Euro), το μεγάλο ποδοσφαιρικό γεγονός θα ενισχύσει κατά 1,4 δισ. ευρώ την οικονομική δραστηριότητα στην Ευρώπη.

Στην εκτίμηση περιλαμβάνεται ο τζίρος από τα εισιτήρια, τις μεταφορές, τις πωλήσεις τροφίμων, ποτών και άλλων εμπορευμάτων, καθώς και ο τζίρος για τους σπόνσορες, τη διαφήμιση, τις τηλεπικοινωνίες και τα ΜΜΕ. Το κάθε παιχνίδι εκτιμάται ότι θα αποφέρει κατά μέσο όρο έσοδα 42 εκατ. ευρώ. Για το Euro 2004, αντίστοιχη μελέτη που χρηματοδότησε η ίδια η UEFA υπολόγισε το όφελος για την ευρωπαϊκή οικονομία στα 800 εκατ. ευρώ.

Για τη φετινή διοργάνωση η UEFA εκτιμά το συνολικό λειτουργικό της μπάτζετ στα 234 εκατ. ευρώ. Κάθε πόλη που φιλοξενεί αγώνα θα λάβει από τη διοργανώτρια ομοσπονδία 740.000 ευρώ για τις επίσημες ζώνες των φιλάθλων και επιπλέον δύο γιγαντοοθόνες LED για την παρακολούθηση των παιχνιδιών. Σε κάθε πόλη θα δοθεί επίσης ενίσχυση της τάξεως των 600.000 ευρώ, η οποία θα είναι μεγαλύτερη για τη Βασιλεία και τη Βιέννη που αποτελούν τις δύο κεντρικές τοποθεσίες τη διοργάνωσης.

Παράλληλα, η UEFA θα πληρώσει 184 εκατ. ευρώ στις 16 ομάδες που θα συμμετάσχουν. Κάθε ομάδα θα λάβει αμοιβή συμμετοχής 7,5 εκατ. ευρώ και αμοιβή επίδοσης 1 εκατ. ευρώ για κάθε νίκη και 500.000 ευρώ για κάθε ισοπαλία στη φάση των ομίλων. Οι οκτώ ομάδες που θα προκριθούν στα προημιτελικά λάβουν από 2 εκατ. ευρώ, ενώ οι τέσσερις των ημιτελικών θα λάβουν από 3 εκατ. ευρώ έκαστη. Η φιναλίστ του τελικού της 29ης Ιουνίου θα εισπράξει 4,5 εκατ. ευρώ και η πρωταθλήτρια Ευρώπης 7,5 εκατ. ευρώ. Συνολικά αν η νικήτρια της διοργάνωσης πραγματοποιήσει τρεις νίκες στη φάση των ομίλων θα φύγει από το «Ερνστ Χάπελ» της Βιέννης «πλουσιότερη» κατά 23 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικα Δικαιωματα κειμενων και φωτογραφιων